IDEALNE BIURO Blog o wnętrzach do pracy. Dzięki eksperckiej wiedzy o oddziaływaniu przestrzeni na człowieka, wiemy jak stworzyć nowoczesne i przyjazne biuro, w którym pracownicy będą realizować swój prawdziwy potencjał i podnosić swoją efektywność.

Narzędzia digitalowe wspierające środowisko i organizację pracy.
12 sierpnia, 2020
4 lata temu
579 wyświetleń

Trendy wyznaczają kierunek. Czasami dzieje się coś, czego nikt nie spodziewał się. To powoduje, że znacznie przyśpieszają procesy zachodzące na rynku. Takim zdarzeniem w 2020 będzie, ewidentnie, sytuacja związana z globalną pandemią. Świat stanął w miejscu. Globalny lockdown znacząco wpłynął na przyśpieszenie procesów, które powoli toczyły się od dawna.

Audio – video

Marzec – pierwszy miesiąc, w którym Polacy masowo zaczęli korzystać z home office. Praktycznie przestały istnieć spotkania face to face. Na szczęście mieliśmy technologię, która pozwoliła na dalsze prowadzenie działalności wymagającej częstych rozmów. Pomogło w tym video. Dzięki niej mieliśmy możliwość odbywania spotkań firmowych – integrację zespołu.

Po pierwszych rozmowach, duża część osób zaczęła zwracać uwagę na sprzęt jakim dysponują. Następnie, chcąc wyglądać profesjonalnie, przygotowywali miejsce, z którego będą prowadzone rozmowy.

Poniżej 5 zasad, na które warto zwrócić uwagę podczas video rozmowy.

Narzędzie wspierające organizację pracy w domu to oprócz komputera, dobry fotel.

Zadbaj o odpowiednie łącze / sprzęt

Łącze to absolutna podstawa. Ciężko prowadzić rozmowę, kiedy obraz co chwilę zawiesza się. Powoduje to, że zamiast rozmówcy widzimy piksele. W trakcie video udostępniamy również dokumenty. Odpowiednie łącze zapewni nam płyną rozmowę.

Czasami warto przeczyścić kamerę w laptopie :). Można zainwestować w kamerę zewnętrzną – dobre kamery można kupić już od 200 zł.

Zewnętrzna kamera daje nam więcej możliwości ustawienia jej na wysokości oczu, daje możliwość prezentacji produktu, który chcemy pokazać klientowi. Zazwyczaj ma też wbudowany mikrofon i obiektyw szerokokątny, dzięki któremu będą widziane i słyszane, osoby siedzące nie bezpośrednio na wprost.

Zadbaj o światło.

Przydatne będzie też rozproszenie światła. Jeśli masz taką możliwość można dostawić dodatkową lampkę, przyczepić do niej kawałek prześcieradła, co da nam efekt rozproszenia światła. Dzięki temu, uzyskamy “miękkie” oświetlenie, w którym nasze twarze wyglądają zdecydowanie korzystniej.

Zadbaj o dźwięk

Tak jak wcześniej wspominałem, warto zadbać o dźwięk. Jeśli korzystasz z dobrej kamery w laptopie, warto dokupić zewnętrzny mikrofon pojemnościowy. Pozwoli on nam na swobodną rozmowę, bo dźwięk będzie zbierany nieco dalej niż oś komputera. To rozwiązanie jest szczególnie przydatne, jeżeli w rozmowie uczestniczą 2-3 osoby. Przy zastosowaniu wbudowanego mikrofonu nie będą one słyszalne. Jeżeli prowadzisz szkolenia, prezentacje wymagające od Ciebie ruchu warto zainwestować w mikrofon bezprzewodowy – krawatowy. Mały mikrofon przypinamy do ubrania pozwoli na swobodne poruszanie się i wyeliminuje efekt pogłosu.

Zadbaj o kadr

Warto zwrócić uwagę na to co dzieje się za naszymi plecami. Bałagan nie jest sprzymierzeńcem profesjonalnego odbioru. Czysty kadr, zwykły kwiatek pozwoli rozmówcy na skupieniu się na informacji jakie chcemy mu przekazać, zbyt krzykliwa tapeta będzie odwracać jego uwagę. Gdy chcesz pokazać książki, to tylko prawdziwe :). Tapeta od razu obnaży kamuflaż. Jeśli prowadzimy rozmowy w biurze, to warto zadbać o widoczność logo. Unikać siadania na tle dużej ilości biurek.

Zadbaj o wygląd.

Szczególnie istotne jest zadbanie o wygląd podczas video rozmów prowadzonych z domu.  Piżama nie buduje naszej pozycji biznesowej, choćby była z najlepszej renomowanej firmy. Przede wszystkim należy zadbać o całościowy ubiór, również dół. Pewnie nie będzie widoczny, ale da nam psychiczny komfort przejścia z domu do pracy. Nawet gdy jest to tylko kilka metrów z sypialni do pokoju.

Dobry wizerunek buduje nasz profesjonalizm.

Dlatego powinniśmy pamiętać o tych zasadach pracując z domu i z biura.

autor: Tomasz Wincenciak

wincenciak@helikon.pl

Co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

STWÓRZ Z NAMI SWOJE IDEALNE BIUROUmów się z naszym doradcą lub/i projektantem

Umów się na wstępną analizę.
Już podczas pierwszej rozmowy dowiesz się, jak możemy Cię
wesprzeć w zaprojektowaniu, w zmianie lub reorganizacji biura.

Zadzwoń teraz

Na numer
+48 662 268 214

Napisz do nas mail

Na adres biuro@helikon.pl
skontaktujemy się z Tobą

Umów się na konsultację ze specjalistą

Wybierz dogodny
dla Ciebie termin