KOMUNIKACJA = ZESPÓŁ
Projektując biuro, które odpowiada na cele biznesowe, często zastanawiamy się nad priorytetami całej inwestycji.
Priorytety te definiują przede wszystkim narrację, która ma iść za tym co spotykamy i widzimy w biurze. Narracja ta, to nic innego jak komunikat, który wychodzi do potencjalnych klientów, jak i pracowników organizacji. Rozpoczyna się już na etapie podjęcia decyzji o zmianie lokalizacji i przeprowadzce.
Tak też było w przypadku biura Paragon Customer Communications.
KOMUNIKACJA
Komunikacja w firmie Paragon, okazała się bardzo ważnym elementem.
Nasze pierwsze spotkanie z Country Managerem Paragon Joanną Dragun i Office Coordinatorem Violettą Olszewską potwierdziło, jak ważnym czynnikiem jest dialog wewnątrz organizacji. Wspólna rozmowa, utwierdziła nas w przekonaniu, że sama zmiana lokalizacji biura to nie tylko nowe miejsce i wystrój, ale także nowe zasady.
Czeka nas zmiana pewnych przyzwyczajeń pracowników, jak i zarządzanie komunikacją w nowym biurze. Zależało nam na tym, żeby zmiana powierzchni przyczyniła się do wprowadzenia jasnych i prostych zasad.
Całe biuro Paragon będzie wspierać procesy i komunikację pracujących zespołów.
To był pierwszy etap kiedy spisaliśmy nowe zasady i kulturę pracy w nowym miejscu.
KOMUNIKACJA = DESIGN
Idąca z zasadami i kulturą, komunikacja stała się najważniejszym elementem całego procesu zmiany. Stała się też elementem, który chcieliśmy podkreślić zaczynając pracę nad wystrojem nowego biura. Zależało nam, aby przestrzeń biura Paragon miała miejsca, nie tylko do spotkań w ramach procesów i pracy, ale i miejsca, które połączą pracowników z dwóch oddalonych od siebie działów.
Tu narodził się pomysł na przestrzenie wspólne, których motywem przewodnim jest park zabaw.
Drzewa z półkami na książki, miejsce do rozciągania i uprawiania jogi. Przestrzenie, gdzie możemy się schować – proste elementy, które nabierają znaczenia wtedy, kiedy pojawiają się ludzie. A tam gdzie są ludzie, pojawiają się nowe relacje :):):).
LOKALIZACJA
Lokalizacja biura Paragon, budynek Eurocentrum przy Dworcu PKP Warszawa Zachodnia, miała również kluczowe znaczenie przy projekcie wizerunku i space brandingu. Szukając sposobu na lokalizację salek do spotkań, w przestrzeni biura, pojawił się pomysł na zatytułowanie ich od nazw stacji kolejowych.
Wybór padł na stacje zlokalizowane w obrębie linii średnicowej łączących węzłowe stacje kolejowe Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia.
Dodatkowo, w jednym open space, pojawił się punkt spotkań, który ze względu na dynamikę pracy zespołu nazwaliśmy ,,Patelnia” – zapewne większość osób kojarzy ?
KOMUNIKACJA = ODPOWIEDZIALNOŚĆ
Komunikacja i praca warsztatowa, podczas realizacji projektu PARAGON, dała nam poczucie dobrze zrealizowanego zadania.
To dzięki wzięciu pełnej odpowiedzialności za zmianę i jej komunikację wśród pracowników.
Odpowiedzialność za spójne biuro spoczywała w rękach wielu osób, które uczestniczyły w całym projekcie, nie tylko od strony koncepcji i dostarczonych rozwiązań, ale i wykonania, nadzoru i realizacji.
Tu pojawia się bardzo ważna wartość jaką jest współpraca i dobry zespół. Wierzymy, że te kompetencje są motorem do dalszego rozwoju.
AUTOR:
Interior & industrial designer
Łukasz Kowalski
Napisz, umów się na konsultację:
kowalski@helikon.pl
Co o tym myślisz?