Analizy Online są liderem w dostarczaniu wysokiej jakości unikatowych rozwiązań analitycznych dla instytucji rynku kapitałowego. We wnętrzu ich biura główną rolę grają kolory.
Posiadają największą na polskim rynku bazę danych i informacji dotyczących funduszy inwestycyjnych, emerytalnych, ubezpieczeniowych i PPK. Wypracowały własną metodologię oraz narzędzia umożliwiające wszechstronną i obiektywną analizę informacji rynkowych.
Ciekawe połączenie kolorów.
Analizy Online działają na rynku od 20 lat.
Oferta firmy obejmuje min:
- udostępnianie serwisów informacyjnych, umożliwiających monitoring i analizę różnych obszarów rynku finansowego, w szczególności rynku funduszy inwestycyjnych,
- tworzenie i udostępnianie narzędzi, raportów i dokumentów wspierających sprzedaż produktów inwestycyjnych,
- dostawę danych do instytucji i mediów finansowych,
- profesjonalne konferencje i szkolenia dla sieci dystrybucji,
Firma jest właścicielem portalu analizy.pl skierowanego do inwestorów indywidualnych oraz wyspecjalizowanych serwisów analitycznych dedykowanych klientom instytucjonalnym. Jest też wyłącznym akcjonariuszem spółki dystrybucyjnej KupFundusz SA – właściciela platformy kupfundusz.pl – nowego na polskim rynku fintech’u działającego w segmencie funduszy inwestycyjnych dla klientów indywidualnych.
Powody przeprowadzki
Wraz z rozwojem firmy Analizy Online oraz KupFundusz.pl dotychczasowa powierzchnia, zajmowana przez obie firmy, stała się niewystarczająca.
Wszystkie biurka były zajęte, nie było już ani jednego miejsca dla nowego pracownika, co ograniczyło do zera dalszy rozwój kadrowy obu firm. Dodatkowo bardzo mała powierzchnia dotychczasowego biura i jeden duży open space powodował, że pracownicy wzajemnie sobie przeszkadzali w pracy. W szczególności było to uciążliwe dla osób wymagających większego skupienia, czyli de facto większości działów w firmie tj. IT, Działu Pozyskiwania i Przetwarzania Danych czy Działu Analiz.
Nie bez znaczenia był też fakt, że jeżeli chodzi o wystój biura, mówiąc delikatnie, nie było się czym chwalić. Wygląd starego biuro pamiętał jeszcze bardzo odległe czasy. Wtedy kolory nie grały głównej roli. Dominowały małe biurka w kolorze pomarańczowego drewna, szklane przegrody i ceglane ściany.
Brakowało reprezentacyjnych, dużych przestrzeni do nagrywania live ów, wywiadów czy webinarów, które w ostatnich latach stały się nieodłącznym elementem pracy redakcji serwisu analizy.pl.
Pracownicy musieli posiłkować się wynajmowanymi przestrzeniami na zewnątrz. Nie było więc żadnych powodów (może poza lokalizacyjnym), żeby pozostać w dotychczasowym biurze.
Zarząd obu firm rozpoczął poszukiwania nowej powierzchni w bliskiej odległości od dotychczasowego biura oraz w dogodnym położeniu komunikacyjnym (metro).
Wybór padł na Renessaince Tower na warszawskiej Woli.
Istotnie większa powierzchnia biura dała możliwość optymalnego zagospodarowania powierzchni.
Z jednej strony zapewniający optymalne warunki do pracy dla każdego pracownika. Z drugiej pozwoliła Działowi Marketingu, który zajął się urządzaniem nowej powierzchni na oddanie charakteru firm ją zajmujących.
Na pierwszym miejscu postawiliśmy na nowoczesność i jak przystało na marketing – kreatywność.
Biuro zdominowały jasne przestrzenie, białe biurka, szara wykładzina, przeszklone drzwi i ściany. Wreszcie kolory grają główną rolę. Jasne przestrzenie ożywiły kolorowe przegrody, tapety, naklejki ścienne stworzone specjalnie przez grafików firmy, zgodne z nowym key visual’em.
Space Branding / Wayfinding
Uwzględnione zostały elementy nawiązujące indywidualnie do poszczególnych obszarów biura i działów je zajmujących. Co sprawiło, że łatwo orientujemy się w przestrzeni. Wierzymy, że udało nam się zaprojektować doświadczenia użytkownika i przekazać wartości firmy w środowisku pracy.
Tutaj rolę gra różowy kolor.
Biuro zostało podzielone na dwie części – działy bardziej dynamiczne tzw. front-office zajęły lewą stronę biura i dostały w prezencie nowoczesną budkę telefoniczną oraz strefę wypoczynkową. Działy potrzebującej większej ciszy – back-office, zostały umiejscowione po prawej stronie biura w strefie ciszy i z bezpośrednim dostępem do kuchni.
W sercu biura znalazła się przestronna recepcja i wyróżniający się kolorystycznie pokój zajmowany przez Kupfundusz.pl.
Najważniejszym miejscem firmy została oczywiście przestronna kuchnia.
W kuchni każdy może poczuć się jak w domu albo na plaży.
W niej każdy może się poczuć jak w domu, albo raczej jak na tropikalnej plaży?. Nie bez znaczenia było też zaprojektowanie 3 sal konferencyjnych #widokowa, #odlotowa i #pomysłowa z podwieszanym projektorami i ekranami.
Obecnie poza naturalnymi miejscami do spotkań, stanowią one doskonałe zaplecze do nagrań dla redakcji serwisu analizy.pl. Jednak największym wyzwaniem dekoracyjnym okazał się 30 metrowy różowy sznur ledowy, który w korytarzu tworzy napis analizy online i zwraca uwagę każdego gościa, który przekracza próg nowej siedziby Analizy Online i Kupfundusz.pl. Tutaj kolory grają główną rolę.
Zapraszamy do środka:
https://www.helikon.com.pl/pl/realizacje/analizy-online
Kilka słów od zespołu projektowego Helikon Przestrzeń Ludzie Efekty:
Współpraca z Klientem zaczęła się od ustalenia wizji, celów, priorytetów projektu. Następnie na przeanalizowania planu funkcjonalnego oraz przeprowadzenia warsztatu wizerunkowego, na podstawie których powstał projekt nowego biura.
Dzięki zaangażowaniu Działu Marketingu proces ten przebiegł niezwykle sprawnie, a każde spotkanie z Panią Dorotą i Panem Robertem to była czysta przyjemność. Mnogość pomysłów i kreatywnych rozwiązań skutkowała stworzeniem przestrzeni zgodnej ze strategią i charakterem firmy.
Choć biuro powstało jeszcze przed wybuchem pandemii, to znakomicie spełnia swoją rolę w obecnym czasie. Dzięki mnogości różnych planów do nagrań, możliwe jest kontunuowanie komunikacji z Klientami na najwyższym poziomie.
Autorzy:
Dział Rozwoju i Marketingu– Dorota Pietrzak & Robert Kowalski – Analizy Online
Projektant wnętrz – Alicja Smykała-Burda – Helikon Przestrzeń Ludzie Efekty
Lider Projektu – Tomasz Makowski – Helikon Przestrzeń Ludzie Efekty
Umów się z nami na rozmowę online!
Napisz do nas!
makowski@helikon.pl
smykala@helikon.pl
Co o tym myślisz?