FAQ

Zmiana siedziby firmy to istotna zmiana dla pracowników. Pominięcie któregokolwiek z elementów zarządzania zmianą, może skutkować niezadowoleniem pracowników. Zdemotywowani pracownicy nie pracują efektywnie. Kluczowe czynniki sukcesu, to komunikacja z zespołem i angażowanie pracowników w proces zmiany już od pierwszych kroków. Często zespoły, odpowiedzialne za organizację biura, boją się pytać o oczekiwania pracowników i ich preferencje, bo boją się "koncertu życzeń" i wydłużonych procesów decyzyjnych. Tu z pomocą może przyjść ktoś z zewnątrz np. nasz Strateg Środowiska Pracy lub Projektant. Doświadczona osoba z zewnątrz może sprawić, że wszyscy poczują się wysłuchani. Istotne uwagi zostaną wzięte pod uwagę, a decyzje będą lepsze. To znacznie zwiększa szanse na to, że inwestycja w biuro, która miała podnieść zadowolenie z miejsca pracy, rzeczywiście przyniesie spodziewany efekt.

Tak, zajmujemy się całym procesem tworzenia biura. Od analizy jakie biuro jest Państwu potrzebne, poprzez pomoc w znalezieniu odpowiedniej powierzchni, przygotowanie projektu koncepcyjnego i projektów wykonawczych, realizację prac adaptacyjnych lokalu, dostarczenie kompletnego wyposażenia biura, przeprowadzkę, aż po pomoc we wdrożeniu do pracy w nowym biurze. Więcej informacji znajdziecie Państwo w zakładce OFERTA.

Odkąd więcej pracujemy zdalnie, z domu, to coraz częściej słyszymy, że jeżeli mamy odpowiednie do tego miejsce, to pracujemy znacznie efektywniej. Dotyczy to zwykle zadań indywidualnych. Zdecydowana większość z nas, wykonuje również zadania oparte na współpracy w zespole. Ta z kolei bardzo ucierpiała w modelu rozproszonym. Pomimo wielu nowych technologii ułatwiających zdalną komunikację. Siła naszych organizacji to efekt synergii pracy w zespole. Synergię często obrazuje się równaniem, że 1+1 w pracy indywidualnej to 2, ale w pracy zespołowej 1+1=11. Co z tego, jeżeli indywidualnie jesteśmy wydajniejsi nawet o 20%. Wtedy 1,2+1,2=2,4, ale to mniej niż 11. Osiągnięcie pełnej synergii zespołu, bez jego fizycznych kontaktów, jest bardzo trudne, a wręcz niemożliwe. Dla dobrych wyników firmy niezbędne jest więc stworzenie nowego modelu biura - biura hybrydowego, które zachęci i umożliwi pełną współpracę zespołu i synergię.

Tak. Środowisko pracy wpływa na efektywność pracy. Ma wymiar niematerialny, taki jak: organizacja pracy, model zarządzania czy kultura organizacyjna. Ma też wymiar materialny. To pomieszczenia, w których wykonujemy swoje zadania samodzielnie i zespołowo. Miejsce do pracy może być niedostosowane do zadań np. może panować w nim hałas, a krzesła i meble mogą byś niewygodne - czy łatwo będzie nam skupić się na pracy wymagającej pełnej koncentracji? Czy zespół, który nie ma odpowiedniego miejsca do spotkań może sprawnie realizować wspólne projekty? Czy menedżer może być dobrym liderem, jeżeli nie ma odpowiednich warunków do spotkań ze swoimi pracownikami? Tak, wiemy, nie powinno się odpowiadać pytaniem na pytanie. Napisaliśmy o tym, bo słyszeliśmy tak wiele skarg pracowników na to, że miejsce pracy zamiast ułatwiać realizację zadań - utrudnia ją.

STWÓRZ Z NAMI SWOJE BIUROUmów się z naszym doradcą

Umów się na wstępną analizę.
Już podczas pierwszej rozmowy dowiesz się, jak możemy Cię
wesprzeć w zmianie lub reorganizacji biura.

Zadzwoń teraz

Na numer
602 340 768

Napisz do nas mail

Na adres biuro@helikon.pl
skontaktujemy się z Tobą

Umów się na konsultację ze specjalistą

Wybierz dogodny
dla Ciebie termin