Biuro HRS to spełnienie fantastycznych wizji ze świata fantazy. Wiemy, że większość swojej kariery zawodowej spędzamy w biurze. Wynika z tego, że według danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – średnio, Polacy, w biurze w 2018 r spędzali 1832 godziny rocznie.
CELE
Wystrój biura jest, i będzie, jednym z ważnych elementów mających ogromny wpływ na efektywność pracowników, ich motywację oraz zaangażowanie. Niejednokrotnie kontrahenci, przyszli pracownicy patrząc jak wygląda biuro – podejmują decyzję o współpracy lub zatrudnieniu.
EFEKTY
Podczas pracy nad projektami nowych biur wiele razy słyszałem, że dzięki zmianom jakie wprowadziliśmy, nasi Klienci nawiązywali współpracę, podpisywali kontrakty z nowymi partnerami biznesowymi, zatrudniali najlepszych pracowników w swojej branży- mówi Tomasz Wincenciak.
Rozpoczynając prace nad projektem biura HRS, mieliśmy przyjemność spotkać się z Panią Weroniką Pazdro- osobą odpowiedzialną za projekt ze strony Klienta. Zwiedziliśmy całe biuro HRS, ustaliliśmy priorytety. Pozwoliło nam to na zbudowanie solidnych fundamentów, do których odnosiliśmy się przez całą realizację.
![](https://helikon.pl/wp-content/uploads/IMG_1892-1-1024x683.jpg)
Nowoczesne biuro HRS.
Pani Weronika dała się poznać jako osoba otwarta i kreatywna. Dodatkowo mając duże doświadczenie w zarządzaniu biurem, wiedzę techniczną podejmowała sprawnie decyzje. Dzięki połączeniu z naszym zespołem, mogliśmy wytworzyć synergię mającą duży wpływ na efekt finalny. W skład zespołu wchodzili projektantka Magdalena Majerowska Pukacz, lider projektu Tomasz Wincenciak i specjalista ds. obsługi Klienta Jacek Święcicki.
WYZWANIA
Jednym z głównych założeń było maksymalne, efektywne wykorzystanie powierzchni. Drugim przygotować biuro, w którym dobrze będą czuć się pracownicy oraz osoby przyjeżdżające z innych krajów.
Wszyscy mieli czuć się komfortowo w nowych przestrzeniach, móc pracować efektywnie, nie przeszkadzać sobie wzajemnie. Przeprowadzone badania i ankiety pozwoliły na określenie oczekiwań pracowników. Dużym wyzwaniem było zorganizowanie przestrzeni pod różne procesy. Bo były zespoły z różnymi potrzebami. Jedne osoby dużo rozmawiały przez telefon w różnych językach, a z drugiej strony, inne działy np. IT, które potrzebowały ciszy i skupienia. Ponadto, firma była ulokowana na różnych kondygnacjach, co utrudniało szybką komunikację. Tak bardzo potrzebną w dzisiejszych czasach do sprawnego funkcjonowania organizacji.
Model 3D
Po przygotowaniu wstępnych inspiracji, wypracowaliśmy wizję nowego biura HRS. Jego koncepcję przedstawiliśmy w formie modelu 3D, dzięki czemu zespoły mogły obejrzeć swoje stanowiska, wnieść pomysły i uwagi. Taka forma pracy, pozwoliła na szybkie wprowadzanie zmian. Na nowej powierzchni znalazło się więcej małych sal, przestrzeni do szybkich spotkań czy rozmów lub do pracy w skupieniu.
KONCEPCJA FANTAZY: KRAINA SAG
W następnym etapie pracowaliśmy nad identyfikacją wizualną.
Z przeprowadzonych ankiet wynikało, że pracownicy dobrze odnajdą się w przestrzeniach nawiązujących charakterem do znanych i lubianych z literatury sag. I tak, o to, pojawiły nam się CINTRA, GOTHAM, METROPOLIS, HOGSMEADE, SPRINGFIELD, DEATH STAR, MINAS TIRITH, WINTERFELL.
![](https://helikon.pl/wp-content/uploads/IMG_2073-1-1024x683.jpg)
Akcenty fantazy.
Dzięki dużemu zaangażowaniu i kreatywności obu stron wypracowaliśmy, zadowalający efekt w postaci sal i stref, które miały swój niepowtarzalny klimat.
Połączenie mebli biurowych z przestrzeniami wyjętymi wprost z fantastycznych powieści, dodało przyjemnego domowego i ciekawego charakteru.
INDYWIDUALNE POTRZEBY
Praca na modelu 3D pomagała weryfikować wszystkie pomysły dotyczące rozkładu stanowisk pracy. Tworząc biuro HRS, pamiętaliśmy o indywidualnych potrzebach pracowników.
Ważne okazały się miejsca na dokumenty, miejsca na rzeczy osobiste (kaski dla osób jeżdżących rowerem, motocyklem czy pojazdami elektrycznymi).
W trakcie wywiadów, podczas badań, pracownicy zwracali uwagę na odpowiednią izolację akustyczną pomieszczeń. W nowym biurze pojawiły się elementy pochłaniające dźwięk.
Dużo dała też naturalna zieleń, która wpłynęła na jakość powietrza, i umożliwiła rozproszenie dźwięku.
Istotnym elementem było również zadbanie o wysokich pracowników. Możliwość dostosowania wysokości blatów do ich wzrostu znacząco poprawiło komfort pracy. Dla osób lubiących pracować w pozycji stojącej, pojawiały się takie stanowiska na zasadzie hot desków.
MULTIFUNKCJONALNOŚĆ
HRS postawił na multifunkcjonalność i maksymalne wykorzystanie powierzchni. Dwie kuchnie, zyskały dodatkową funkcjonalność bo, poza godzinami spożywania posiłków, pełniły rolę miejsc spotkań na zasadzie from eating to meeting.
![](https://helikon.pl/wp-content/uploads/IMG_1848-2.jpg)
Mobilne trybuny.
Również trybuny pełniły wiele funkcji. Najpierw zasiadali na nich kibice obserwujący mecz, w ramach rozgrywanej ligi futbolu stołowego. Po chwili stawały się audytorium, przed którym można było prowadzić szkolenia, czy też zaprezentować nowinki technologiczne.
Podsumowując, efekt końcowy zachwycił pracowników, jak i osoby z zewnątrz. Klimat jaki stworzyliśmy z Panią Weroniką spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem. Jest to zasługa współpracy na linii Klient Pani Weronika Pazdro – projektant Magdalena Majerowska Pukacz.
autor: Tomasz Wincenciak lider projektu w Helikon S.A.
Masz podobne cele i wyzwania.
Napisz do mnie: wincenciak@helikon.pl
Co o tym myślisz?