IDEALNE BIURO Blog o wnętrzach do pracy. Dzięki eksperckiej wiedzy o oddziaływaniu przestrzeni na człowieka, wiemy jak stworzyć nowoczesne i przyjazne biuro, w którym pracownicy będą realizować swój prawdziwy potencjał i podnosić swoją efektywność.

Historia krakowskiego biura SABA/ CORNERSTONE.
01 czerwca, 2021
3 lata temu
3572 wyświetleń

Historia magicznego biura rozpoczęła się od 2 tys. mkw. Na takiej powierzchni, w krakowskim kompleksie High5ive, swoje biura otworzyła Saba Software Sp. z o.o. , obecnie Cornerstone. Firma wspomagająca firmy w  rekrutowaniu, rozwijaniu, zarządzaniu i angażowaniu pracowników. Cornerstone pomaga również ludziom osiągać najlepsze wyniki, dzięki odpowiedniemu rozwojowi i odpowiedniemu doświadczeniu.

ZADANIE

Kiedy pierwszy raz pojawiliśmy się w biurze firmy Saba/Cornerstone – spotkaliśmy się z otwartością, kreatywnością oraz potrzebą zmiany – mówi Tomasz Wincenciak – New Business Manager w Helikon Przestrzeń Ludzie Efekty.

Naszym zadaniem było stworzyć biuro, które wyróżnia się, wspiera komfort pracy i potrzeby pracowników.

Gramy, pracujemy, marzymy,…

Helikon na początku współpracy z SABA spotkał w biurze młody, dynamicznie rozwijający się zespół, oczekujący komfortowych miejsc pracy.

Jednym z celów było, także, stworzenie przestrzeni wielofunkcyjnej. Elastyczność była potrzebna, ze względu na potrzebę zmian związanych z zatrudnianiem kolejnych pracowników.

Dodatkowo, bardzo ważne było wzmocnienie wizerunku i pokazanie różnorodności. Ponieważ częstymi gośćmi byli, są i będą, zagraniczni gości i pracownicy, odwiedzający krakowski oddział.

ETAPY

Ważnym etapem w procesie pracy było przeprowadzenie z zespołem analizy potrzeb oraz badania środowiska pracy.

Zespół Helikonu prace rozpoczął dwutorowo – po pierwsze od przygotowania aktualizacji space planów. Następnie od prac na spójnych charakterem biura, identyfikacją wizualną biura.

MIESZKANIEC KRAKOWA

Przestrzeń była podzielona na dwa piętra. Wieloletni mieszkaniec Krakowa – Szef Działu Projektowego Helikon Łukasz Kowalski, dostrzegł w planach wiele alegorii do dzielnic Krakowa – Kazimierza i Starego Miasta. 

Sala spotkań z panoramą Krakowa.

Kraków jest miejscem, które przywołuje w mojej głowie wiele miłych wspomnień – 5 lat studiów w tym mieście sprawiły, że znam go wręcz od podszewki – mówi Łukasz Kowalski – Team Leader Interior Design Helikon S.A.

Dlatego informacja o tym, że będziemy projektować biuro dla firmy Saba/ Cornerstone, w jednym z najnowocześniejszych kompleksów biurowych High5ive w Krakowie, sprawiła mi ogromną radość.

Okazało się, że, nie tylko, będziemy mogli zmierzyć się z ciekawym wyzwaniem projektowym. Pozwoliło mi to wrócić do czasów zapiekanek z okrąglaka i frytek belgijskich z sosem z pieczonego bakłażana z rozmarynem.

Najważniejsze jednak, że znajomość miasta i kultury, którą miałem okazję poznać, pomogła w nadaniu tożsamość i sposobu w jaki poruszamy się w nowej przestrzeni biura Saba/Cornerstone. 

DWA PIĘTRA

Dwie kondygnacje, dwie różne powierzchni, jeden budynek.

Co zrobić, żeby pracownicy z łatwością zaczęli poruszać się po nowej przestrzeni i uniknąć zbędnego chaosu czy zakłopotania?

Mowa tu o wayfindingu, o którym często nie mamy pojęcia, że jest. Nieświadomie pomaga nam trafić z punkt A do punkt B.  W przypadku biura Saba/Cornerstone rozwiązania dla dobrej komunikacji w biurze były bliżej niż nam się wydawało.  Po zapoznaniu się ze space planami powierzchni i przypadkowym obracaniu kartki papieru pod różnym kątem, szybko udało się skojarzyć podobne kształty, które widnieją na mapie miasta Krakowa. 

POMYSŁ

Większa powierzchnia pierwszej kondygnacji układem przypominała rozkład ulic dookoła Starego Miasta. Natomiast mniejsza, ich układ w artystycznej dzielnicy Krakowa – Kazimierza. W tym momencie narodził się pomysł na nazwanie poszczególnych kondygnacji nazwami tych dwóch dzielnic a ciągów komunikacyjnych poszczególnymi ich ulicami.

Zaraz potem, przyszła fala pomysłów na nazwy dla sal konferencyjnych i punktów zderzeń na przestrzeni biura. Wawel, czy plac Szczepański, na pewno, nie umknie żadnemu ,,spacerowiczowi” nowego biura.

STAR WARS

Podczas warsztatów, nie zabrakło również kontrastów, które pojawiły się w pomysłowych głowach pracowników. Chillout i kuchnie w stylu STAR WARS i HOBBITA są jak dwie krainy ucieczki przed spragnionym ofiar Smokiem Wawelskim.

Miejsce gdzie można spotkać Smoka Wawelskiego.

W całej tej historii magicznego krakowskiego biura nie zabrakło ergonomii i dopasowanych systemów wspomagających procesy poszczególnych działów i pracowników.  To wszystko dzięki otwartości i chęci współpracy przy generowaniu, czasami szalonych, pomysłów, które zaspokoją nowe potrzeby biura w dobie zmian, które nas zastały. 

REAKCJA KLIENTA

Kiedy pomysł przedstawiliśmy zespołowi – spotkaliśmy się z niezwykle pozytywną reakcją.

Pierwsze spotkanie z zespołem Helikon dało takie poczucie, że mamy do czynienia z profesjonalistami, ale też pasjonatami. Nie próbowano „przygnieść” nas wielkimi realizacjami i projektami, które już mają na swoim koncie – mówi Anna Krasińska – Office Manager w Saba Software/ Cornerstone.

Po prostu od razu skupienie było na naszych potrzebach. Przy takich projektach ważne jest  oczywiście  portfolio i doświadczenie, ale każdy klient chce być traktowany wyjątkowo i to, co sprawdziło się gdzie indziej, niekoniecznie mogłoby zadziałać u nas. Bardzo doceniam to, że zespół Helikon uczestniczył w spotkaniach z pracownikami, którzy aktywnie brali udział w etapach projektowania. Panowie odpowiadali na pytania, gromadzili sugestie pracowników.

Miejsca do pracy indywidualnej.

Tomasz Wincenciak, Jacek Święcicki i Łukasz Kowalski z Helikon S.A. to osoby, z którymi odbyłam niezliczone  spotkania, rozmowy telefoniczne- zawsze mogłam liczyć na ich szybką reakcje, pomoc bądź poradę.  

Także ten ostatni etap, czyli montażu pokazał z jakimi specjalistami mieliśmy okazje współpracować. Ekipa montażowa była bardzo zdyscyplinowana i wszystko odbyło się zgodnie z planem. Myślę, że nie mniej ważnym aspektem całego projektu jest to, że nasza współpraca nie skończyła się  po przeprowadzce. Dlatego nadal mogę liczyć na wsparcie Helikonu czy to w kwestiach aranżacyjnych czy technicznych.

Cieszę się, że Pani Emilia Kalińska i Pan Tomasz Krawczyk z Walter Herz pomogli nam znaleźć tego właśnie wykonawcę.

WSPÓŁPRACA

We współpracy przy tak dużych projektach zawsze cenimy spokój i profesjonalizm  Tomasza Krawczyka i Emilii Kalińskiej z Walter Herz. Mamy, tą przyjemność, często realizować projekty dla ich Klientów. Według mnie, nasz wspólny cel, zadbanie o potrzeby Klienta, pomaga łatwo przezwyciężyć wszelkie problemy oraz wypracować idealne rozwiązania dla Klientów– wspomina Tomasz Wincenciak.

STANDARD USŁUG

Zapraszamy do współpracy profesjonalne, najbardziej solidne i doświadczone w swojej dziedzinie firmy. Osoby na których można polegać w wymagających sytuacjach – mówią Tomasz Krawczyk i Emilia Kalińska – Walter Herz. Wybieramy partnerów, którzy oferują najwyższy standard usług w każdym aspekcie pracy. I właśnie jedną z takich firm jest Helikon, o czym mogliśmy się przekonać w ciągu wielu lat współpracy.

Miejsce do tworzenia rozwiązań.

Nasz zespół również podchodzi do każdego projektu z największym zaangażowaniem. Naszą kartą przetargową jest jakość, którą zapewniamy Klientom. Projektowanie i aranżacja przestrzeni biurowej to złożony, wieloetapowy proces. Po zakończeniu którego musimy mieć pewność, że spełnione zostały wszystkie potrzeby Klienta, które identyfikowaliśmy we wstępnej fazie podczas uzgodnień. Dzięki wiedzy i elastyczności, jaką reprezentuje firma Helikon, wszystkie wspólne przedsięwzięcia, mimo występujących czasem trudności, zawsze udawało się zakończyć sukcesem. 

IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Identyfikacja wizualna była niezwykle istotna pod kątem zagranicznych gości. Aby łatwo, nawet bez znajomości języka polskiego, mogli odnaleźć się w krakowskim oddziale.

Miejsce do spotkań.

Dodatkowo, sale konferencyjne miały również nawiązanie do kolorystyki firmy. Ważne to było na tyle, że późniejsze zmiany marki, również wpisały się w użytą kolorystykę.  Decyzją pracowników kuchnie przenosiły nas do krainy Lord Of The Rings.

MOBILNOŚĆ

Obok niezwykle ważnego wizerunku nowego biura, zadbaliśmy o jego mobilność. Modułowe systemy lockerów, biurek, przepierzeń, ustroi akustycznych oddzielających miejsca pracy od przestrzeni biurowych.  Dlatego w czasie realizacji przygotowaliśmy wzorcowe stanowisko pracy, aby móc zebrać opinie i wdrożyć ewentualne zmiany.

Mobilność sal konferencyjnych.

CEL

Podsumowując, ścisła współpraca na linii – Klient – agencja nieruchomości – biuro projektowe, wsparcie dla Inwestora jako nadzorca prac wykonawczych i dostawca wyposażenia w jednym – deweloper, była kluczem do sukcesu. Zrozumienie potrzeb i oczekiwań Klienta przyniosła udany efekt.

W związku z tym, bardzo cieszy magiczne biuro, z którego pracownicy chętnie korzystali i korzystają. – podsumowuje Tomek Wincenciak z Helikon.

Wszystkim, przyświecał jeden cel – stworzyć nietuzinkowe, ponadczasowe biuro łączące, czasem odległe, potrzeby zespołu.

Napisz do nas!

Przygotowanie:
Tomasz Wincenciak — Project Manager
Opracowanie:
Katarzyna Wierzba — Key Clients Director Member of the Board

Co o tym myślisz?

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

STWÓRZ Z NAMI SWOJE IDEALNE BIUROUmów się z naszym doradcą lub/i projektantem

Umów się na wstępną analizę.
Już podczas pierwszej rozmowy dowiesz się, jak możemy Cię
wesprzeć w zaprojektowaniu, w zmianie lub reorganizacji biura.

Zadzwoń teraz

Na numer
+48 662 268 214

Napisz do nas mail

Na adres biuro@helikon.pl
skontaktujemy się z Tobą

Umów się na konsultację ze specjalistą

Wybierz dogodny
dla Ciebie termin